torsdag 21 april 2011

Angry Birds!


En kompis syster är förtjust i det här spelet! Jag modellerade de här filurerna till hennes cupcakes. Nu har jag själv också provat spelet och det är ju faktiskt ganska kul!

söndag 3 april 2011

Mormor Ullas älg!


Jag har världens bästa och coolaste mormor! Hon älskar djur och natur och är även jägare. Därför fick det bli en liten älg som gratulerade min mormor på sin födelsedag! Happy Birthday!

fredag 1 april 2011

Linnéas barbie.


När Linnéa fyllde 6 år ville hon såklart ha Barbie till sitt kalas! Den skulle dessutom vara mjölk- och nötfri vilket gör att man måste tänka mer än vanligt! Nötfri är inte så svårt, klänningen är täckt med sugarpaste. Men mjölkfri - det krävde hjälp av Linnéas mamma som kom med med tips på produkter som de gillade. Det blev en geléhallonfluff av sojagrädde och smörkräm på mjölkfritt margarin. Det gick ju det med! Fast jag höll på att åka dit när jag bakade botten och skulle smörja formen! Men jag klarade mig! ;)
Dockan köpte jag i en 20-kronors låda på Tempo! Perfekt!

lördag 19 mars 2011

Nalle Puh på kalas!


Den här Nalle Puh tårtan gjorde jag till Benjamin när han fyllde 2 år! Det är roligt att göra en barntårta med så glada färger. Måste ju säga att Puh gör sig väldigt bra på tårta! Självklart har han "håningsburken" med sig och ett litet bi som vill dela! Lite ballonger till kalaset också...

Tårtan är täckt med marsipan och även figurerna är gjorda med det. Fast ballongsnörena är riktiga snören...

lördag 12 mars 2011

Nintendo 8-bitars.

Nintendo 8-bitars.








När Tobias fyllde 30 var valet av tårta enkelt! The original, ursprunget, alla spelkonsollers moder -Nintendo 8-bitars!!
På Tobbes önskelista står dock fortfarande en äkta Nintendo 8-bitars med zapper-pistol och spelen Super Mario och Duck Hunt...självklart i orginalkartong...helst med kvittot kvar... Men var får man tag i det?! ;)

lördag 5 mars 2011

Gymnastik tårta till Filippa 7 år!



Filippa gillar att träna truppgymnastik och hon ville gärna ha en tårta med det temat. Det blev en plint med satsbräda och matta. Och en guldmedalj såklart! Heja Flippan!



Tårtan är täckt med smörkräm och marsipan. Figurerna är också modellerade i marsipan vilket innebar en plint i solid marsipan! Gott?!

lördag 12 februari 2011

Hello Kitty och Mamma Mu.

Hello Kitty till Jill.

Mamma Mu & Kråkan.
Helgen fick bjuda på tårtbak till två fester.
Jill fyllde 3 år och som de flesta tjejer i den ålder så är Hello Kitty det sötaste man kan tänka sig på en tårta! Och visst är det så!
Mamma Mu och Kråkan var önskemålet när Kristin och hennes flickor skulle ställa till med inflyttningsfest! Härlig är hon, Mamma Mu, och Kråkan ser ju faktiskt ut att vara på festhumör för ovanlighetens skull...