lördag 1 juni 2013

Junibröllop.

Jenny och Janne gifte sig och önskade sig en tårta i vitt och blått. Den 9-åriga dottern hade bestämda åsikter om bröllopet och det var viktigt att det var en riktig bröllopstårta, även om det var en liten tillställning! Så därav blev det en våningstårta...
 
 
Blå blommor som sveper ner...

 
...på en vit tårta med spets.

 
Fyllning var hallon, grädde och vit chokladmousse. All lycka önskar jag er Jenny och Janne och tack för förtroendet att göra er bröllopstårta!

söndag 19 maj 2013

Min gristårta!

Ja, då var det dags för mig att fylla år då! Det är ju chansen att få prova vad man vill... Jag hade sett en underbart söt tårta med grisar i ett lerbad och det ville jag ju testa!
Tyvärr blev det såklart lite kort om tid innan gästerna skulle komma, så maken fick fota tårtan. Därför blir det bara en bild den här gången...det var den enda som var bra! Och läser han det här så antar jag att jag kan fota mina egna tårtor hädan efter... ;)


Små marsipangrisar som badar i chokladfrosting. Tunnan är gjord av Twix och fyllningen blev jordgubbsmousse och marsangrädde. Mumsigt!

lördag 4 maj 2013

Dop och hemligt bröllop!

Härliga maj månad!! En under bar tid för dop och bröllop! Till denna dag hade inbjudan gått ut om dop för lille Wilmer Måns Michael. Vad gästerna inte visste var det även skulle bli bröllop!
Det visste ju såklart inte jag heller, men önskemålet om texten på den ena tårtan var helt klart misstänkt...

 
Namnen med ett hjärta mellan och körsbärsblommor på bar kvist!

 
Och så doptårtan då - det skulle vara glada färger! Ett litet tåg, lite klossar...

 
...ett lamm...

 
...och en uggla! Mamma gillar ugglor!

 
Grattis och alla lycka önskar jag! Och tack för att jag fick äran att göra era tårtor!

lördag 13 april 2013

Maltes aja-baja-tårta!

Min systers son älskar allt som är förbjudet! Mest elektronik och då gärna telefoner och fjärrkontroller. Han gillar också att dra ut kontakter och försöka sätta i dem igen...en hobby som naturligtvis är förbjuden men ettåringar är ju som bekant ganska snabba! Så här är Maltes ettårstårta - en aja-baja-tårta som han faktiskt fick ta på!

 
Det här var också första gången jag gjorde en fyrkantig tårta.


Malte fick marsipantelefonen att hålla i efter att vi ätit tårtan. Självklart skulle den in i munnen som allt annat och hans min då var helt obetalbar!! Den smakade ju gott! Han smaskade och dreglade en stund tills han var helt svart runt munnen men till slut blev det för sött...

onsdag 10 april 2013

Mormors kaffecupcakes!

Min mormor har fyllt år och självklart så ska tjejkompisarna komma över på mat och kaffe. Jag har precis införskaffat världens gulligaste cupcake-formar! Kaffekoppar i silikon - visst är de supersöta! Nu fick jag chansen att prova dem.

 
En muffins á la Leila vilket betyder mycket choklad. Topping med choklad- och mockasmak!

lördag 16 februari 2013

Den glada snickaren!

När någon fyller 60+ är det alltid lika svårt med presenter...vad ger man till de som har allt? En rolig tårta såklart! Så här ligger Carolines pappa i gröngräset och ser nöjd ut! Vad ska det bli för snickeri den här gången?


tisdag 12 februari 2013

Innebandytårta.

David fyller 11 år och han gillar innebandy. Tröja, klubba, boll och självklart vinnarmedaljen! Men han gillar något annat också...PENGAR!!! Och vem gör inte det?