söndag 15 september 2013

MAX 8 år!!

Våran egna lilla kille blir större och större! 8 år! (Slut på föräldrapenningen...suck...) Och vilken beslutsångest han hade när det gällde sin tårta. Det blir ju liksom svårt när man får välja vad man vill... Till slut valde han sin gubbe på AQ - Adventures Quest. (Ett onlinespel för er som inte hänger med.)
Jaha?! Och det var ju lätt?! Men har jag sagt att han får välja så måste jag ju leverera! Så här är den!

lördag 24 augusti 2013

Hello Kitty 3D!

Lilla Alice fyller år och vad passar bättre än en liten Hello Kitty?! Eller liten och liten förresten...den blev ganska stor!

 
Det var svårt att få morrhåren att stå rakt ut. Jag fick rulla in spaghetti i svart marsipan... Men jag måste ju ändå säga att 3D tårta är kul att göra!!

lördag 15 juni 2013

Studentmössa!

Min arbetskamrats dotter Amanda tar studenten och mitt uppdrag blev att försöka göra en tårta som liknade hennes fina mössa. Jösses vad detaljer det är på mössorna nu för tiden!

 
Krulledutten i mitten var inte gul/blå utan en väldigt fin modell med silver och rosa stenar.

 
Uppe på mössan var det broderat en vit krona. Oj,oj...det blev en krona i pärlemo. Jag hoppas ni ser den för pilligt var det! ;)
Grattis Amanda!

tisdag 4 juni 2013

Barnmorskans pension.

Britta - en underbar barnmorska som går nu i pension! Hon är en glädjespridande frisk fläkt och en fantastisk barnmorska! Självklart ville hon bjuda sina arbetskamrater på en fin tårta!
 
 
Små bebisar på rad med små söta filtar.

 
Barnmorskans tratt och små rosa tår.

 
Det små underverken kommer i olika färger och former...
 
Ha en underbar pension Britta!

lördag 1 juni 2013

Junibröllop.

Jenny och Janne gifte sig och önskade sig en tårta i vitt och blått. Den 9-åriga dottern hade bestämda åsikter om bröllopet och det var viktigt att det var en riktig bröllopstårta, även om det var en liten tillställning! Så därav blev det en våningstårta...
 
 
Blå blommor som sveper ner...

 
...på en vit tårta med spets.

 
Fyllning var hallon, grädde och vit chokladmousse. All lycka önskar jag er Jenny och Janne och tack för förtroendet att göra er bröllopstårta!

söndag 19 maj 2013

Min gristårta!

Ja, då var det dags för mig att fylla år då! Det är ju chansen att få prova vad man vill... Jag hade sett en underbart söt tårta med grisar i ett lerbad och det ville jag ju testa!
Tyvärr blev det såklart lite kort om tid innan gästerna skulle komma, så maken fick fota tårtan. Därför blir det bara en bild den här gången...det var den enda som var bra! Och läser han det här så antar jag att jag kan fota mina egna tårtor hädan efter... ;)


Små marsipangrisar som badar i chokladfrosting. Tunnan är gjord av Twix och fyllningen blev jordgubbsmousse och marsangrädde. Mumsigt!

lördag 4 maj 2013

Dop och hemligt bröllop!

Härliga maj månad!! En under bar tid för dop och bröllop! Till denna dag hade inbjudan gått ut om dop för lille Wilmer Måns Michael. Vad gästerna inte visste var det även skulle bli bröllop!
Det visste ju såklart inte jag heller, men önskemålet om texten på den ena tårtan var helt klart misstänkt...

 
Namnen med ett hjärta mellan och körsbärsblommor på bar kvist!

 
Och så doptårtan då - det skulle vara glada färger! Ett litet tåg, lite klossar...

 
...ett lamm...

 
...och en uggla! Mamma gillar ugglor!

 
Grattis och alla lycka önskar jag! Och tack för att jag fick äran att göra era tårtor!