lördag 31 januari 2015

Alinas egen tårta!

Barnens kusin fyllde 11 år och ville göra sin egen tårta ihop med mig! Hon älskar hästar och att rida, så det blev såklart temat! Vi gjorde det mesta tillsammans och Alina var jätteduktig. Det tog oss nog 3-4 timmar att bli klara och hon tappade inte tålamodet en enda gång. Tårtan fyllde vi med jordgubbsmousse och vanilj...mums!



En liten häst, ett hinder, lite hö och såklart högar med bajs!




Visst blev han jättesöt!!


Morötterna gjorde Alina helt själv!! 

söndag 18 januari 2015

Välkommen lilla Jens!

Efterlängtade lilla Jens har nu kommit till världen! Sötare unge får man leta efter! Nu var det dax för Jens barnvälsignelse och jag fick äran att göra tårtan. Den skulle vara söt och gå i blått, i övrigt fick jag fria händer... Spännande!
Tårtan innehöll chokladbotten med en mörk chokladmousse och en körsbärsfyllning med färskost. Det räckte tydligen med en liten bit för att bli nöjd... ;)

En babyblå tårta med liten sovande nakenfis med snuttetrasa.



Första gången jag försökte mig på en pion. Puh!
Grattis Heidi och Christoffer till er underbara lille son! All lycka önskar jag er!

lördag 17 januari 2015

Dexters dop

En lite kille vid namn Dexter skulle döpas och då behövdes såklart tårta! Jag har nu gjort detta motiv flera gånger...men den är söt så jag förstår att den är populär!


Tårtorna innehöll hallon/vanilj och blåbär/vanilj.




Tyvärr får ni inte se den framifrån då datorn strejkar och vänder bilderna på tvären! Den här var den enda som funkade...

lördag 3 januari 2015

Vinterbröllop.

Jag blev kontaktad av en underbar tjej som skulle gifta sig. Hon heter Madelene och hon kom hit och vi planerade deras tårta tillsammans. Jag fick en bild på brudbuketten och önskemålet var att tårtan skulle likna den. Buketten var droppformad med rosor i rosa, rött och orange och runt allt ringlande sig en tråd med pärlor. Jättevackert! 

Rosor, pärlor och spets.

På toppen finns plast för brudparet.
En egen liten cupcake till parets dotter som är äggallergiker.

Innehållet är hallon och vitchokladmousse.
En tvåvåningstårta och två enkla blev det.


All lycka önskar jag er Madelene och Jack!


söndag 16 november 2014

Heja Bamse!

Alvin fyller 4 år och vill ha en tårta med Bamse på. Helst med modellerade figurer... Jag gick loss och modellerade både Bamse och hans två kompisar Lille Skutt och Skalman. Ja, Lille Skutts huvud i alla fall... ;)




Själva tårtan fick bli Lille Skutts stubbe.


Den är fylld med hallon och vanilj. Täckt med brun marsipan.


Och Skalman bara sover...


lördag 15 november 2014

Pirat!

Grannen kom in och undrade om jag kunde modellera något med en pirat till hennes barnbarns tårta. Och visst kan jag det!

En liten pirat med skäggstubb och ögonlapp såklart. Och en döskalle och en skattkista är väl ett måste? Tipset till grannen blev att gräva ett litet hål i tårtan och lägga dit krossade kex så att det ser ut som sand. Sen är det bara att sätta dit spaden och ställa skattkistan bredvid!

lördag 27 september 2014

Doptårta till Olle.

När Alice döptes fick jag göra hennes doptårta. Nu har hon fått en lillebror som heter Olle och jag får göra hans doptårta också! En likadan tårta, formad som en dopklänning, fast denna gången med blå band. 
Välkommen Olle!