Min jobbarkompis svärfar K-G fyller år. Tydligen så fanns det en gång en häst som kämpade på fälten tillsammans med honom. En stor brun arbetarhäst som än idag ofta kommer på tal i släkten. Så det fick bli motivet på hans överraskningstårta! En gubbe med en häst som plöjer fram...chokladsmörkräm!
lördag 21 maj 2016
lördag 30 januari 2016
Alina bakar med mig igen!
Dags för barnens kusin att fylla 12 år! Vissa kallas ju för hästtokiga och hon tillhör nog en av dem... :) I år med det dock lite fantasy i hästtemat och hästen fick då bli en enhörning! Och enhörningar och regnbågar hör ihop tyckte vi och piffade till namnet. Alina och jag hjälptes åt med hela tårtan, det var bara gräset som jag fick göra själv då det är tungt att spritsa.
Dessutom var det rosa tema på kalaset och vi överraskade alla med en helt rosa insida på tårtan...både fyllningarna, botten och smörkrämen...det blev riktigt häftigt! (glömde tyvärr att fota det)
Det är riktigt roligt att baka tillsammans! Och visst blev den superfin!!
Dessutom var det rosa tema på kalaset och vi överraskade alla med en helt rosa insida på tårtan...både fyllningarna, botten och smörkrämen...det blev riktigt häftigt! (glömde tyvärr att fota det)
Det är riktigt roligt att baka tillsammans! Och visst blev den superfin!!
lördag 24 oktober 2015
Leia bakar med mig!
Yngsta kusinen vill också baka sin egen tårta! Hon fyller 9 år och gillar att spela pingis. Hon tränar flitigt och tävlar ofta. Och när det här skrivs har ett pingisbord flyttat in i familjens vardagsrum! Leia har själv modellerat pingisracken och märkena på sidan av bordet. Jag har kavlat hård marsipan och gjort ett nät av vit marsipan. Jättemysigt att ha en liten bagare med sig när man bakar! <3
lördag 10 oktober 2015
Mello-tårta!
Alvin älskar glitter och glamour! Och vad är mer glitter och glamour än Melodifestivalen? Fick till en glittrig scen och Melodifestivalens logga och en något rund sångerska....it ain't over until the fat lady sings you know....
söndag 20 september 2015
The Avengers!
Tor fyller år och han gillar superhjältar...framförallt Iron Man! Så en tårta med Iron Man fick det såklart bli! Jag tog även med Captain Americas sköld och Thors hammare. Och hur coolt är det att födelsedagsbarnet heter Tor?! En cool tårta till en cool kille!
lördag 19 september 2015
Min 10-åring!!
Max fyller 10 år!! Dax att experimentera igen.... En Minion fick det bli! Det blev en utmaning att bygga en hög tårta. Jag fick stadga upp första bottnarna och sen lägga en skiva mellan så den blev som en tvåvåningstårta. Hela Minionen är täckt med sugarpaste och hans lilla cupcake är glutenfri så att min mamma också kunde få nått gott. Grattis Max!!!
fredag 26 juni 2015
Picknick för "tjejerna"
Min jobbarkompis mamma har ett tjejgäng som varit vänner hur länge som helst...så länge att de numera troligtvis klassas som tantgäng...;) Men lika roligt har de fortfarande och de träffas ofta! Lång och fin vänskap ska såklart firas med tårta!!
Jag fick ett par bilder från en av deras utflykter och har sen försökt modellera av dem. Puh! Måste alla ha glasögon! Men det gick ändå ganska bra för de kände igen sig själva...i alla fall på ett ungefär! Så här är de i gröngräset!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)