lördag 11 juni 2011

Annelie & Eriks bröllop!

Den 11 juni 2011 vigdes Annelie och Erik. Jag fick äran att göra deras brölloptårtor! Det skulle vara ett enkelt tema med kallor och murgröna. Annelies bukett bestod även den av kallor.
Det var perfekt väder med sol och brudparet strålade liksom den! De hade även ett mycket rart följe som bestod av deras egen son på 3½ år samt min svägerskas flickor som är 5 och 7 år. Så söta i sina vita, vintage kläder och små buketter!




Slutresultatet på sex tårtor.

Ja, så här blev det efter mycket möda och stort besvär! Brudparet var nöjda och jag med... ;)

Innehållet i tårtorna var hallon och grädde samt vit chokladmousse. Täckta med vaniljsmörkräm samt extravit marsipan. Dekorationer i marsipan och vit dekormassa.

söndag 29 maj 2011

Min egen födelsedag!


Maj är min månad och den här gången fyllde jag 33 år! Känns bra faktiskt! Och det är ju trevligt med kalas...och tårta... :) Och när släkten kommer är det fritt fram att experimentera tycker jag. Så det blev en vaniljmousse tårta på digestivebotten. Jag hade inte gjort den tidigare men den blev väldigt god och frisk. Svår att ta bitar av bara då alla bären inte ville ligga på plats då...

lördag 21 maj 2011

Blixten McQueen tårta.


Blixten McQueen hoppar ut ur tårtan! Hugos 6-års dag firades med den här tårtan.
Det var första gången jag öppnade marsipanen på det här viset. Det var lite trixit att lägga ett lager marsipan under och sen lägga på locket och öppna det i flikar. Men det gick!

lördag 30 april 2011

Valborgsmässoafton!

Görans pokertårta.

Gräddtårta med färska bär.
Poker är min svågers stora intresse! Och han är bra på det också! På valborg fyllde han 40 år och tårtorna fixade jag fram. Två pokertårtor och fyra gräddtårtor fick det bli för att alla skulle bli nöjda! Oj, oj...svettigt värre! Pilligt var det med pyttesmå klöver och hjärter mm och markerna var inte heller så lätta som jag först trodde. Men det gick bra och det smakade bra också!

torsdag 28 april 2011

Amanda 17 år!


Hello Kitty!
Man måste inte vara liten tjej för att gilla Kitty! Även om man fyller 17 år så funkar det. Och jag måste hålla med! Det är någonting med färgerna och de rena, enkla linjerna som man dras till... Jättemysig tårta med ett motiv som är ganska enkel att göra! Try this at home! ;)

söndag 24 april 2011

Super Mario.


Super Mario till Jonatan på hans femårsdag! Det var lite meckigt att få skärmen på kepsen att stå men skam den som ger sig!

fredag 22 april 2011

Rymdis från Toy Story.


Dante önskade sig en Toy Story tårta! Det blev en rymdis! De är ganska söta faktiskt. Fast de är ju sällan ensamma så hela tårtan borde kanske vara täckt med rymdisar...