söndag 1 december 2013

Chili tårta!!!

Ja, då var det dags för maken att fylla år! Han behövde inte fundera så länge på motiv utan ville självklart ha chili! Helst skulle han nog vilja ha chili i tårtan också men eftersom vi skulle låta gästerna äta den så skippade vi det...

 
Önskemålet var en stor röd jalapeño och nog blev den stor alltid! Innehållet blev mangopuré med passionsfruktsmousse och geléhallonmousse. Mums!

 
Men det är ju synd att bara kasta tårtbotten som blir över från att ha skurit ut den stora tårtan! Så jag slängde ihop en till! En liten Habanero Lemon fick det bli! Det blev samma fyllning så när som på övre lagret där det fick bli riktiga hallon istället för geléhallon.
Mycket tårta blev det!

söndag 10 november 2013

Blixten McQueen sladdar in!

Erik som fyller tre år helt enkelt avgudar Blixten McQueen! Så självklart är det Blixten som får pryda tårtan! Här kommer han sladdandes genom öknen...Ka-Chow!!

 
Sanden är gjord av krossade kex, i övrigt är det marsipan som gäller. Innehållet skulle likna Gustav Adolfs tårta så det blev chokladbottnar, maräng, banan, grädde, vaniljkräm och lite äppelmos...

lördag 19 oktober 2013

Wilmer gillar Babblarna!

Ja, man måste ju hålla sig uppdaterad på barn-TV när man jobbar på en barnmottagning...men det här hade jag helt missat! Kanske för att Babblarnas målgrupp inte är så verbala ännu? Men allt löser sig med Google! Så låt mig presentera - Babblarna!

 
Tyvärr så har jag inte koll på vad varje gubbe heter...ni får Googla det själva! ;)
 

 
De verkar i alla fall vettigare än Teletubbies som gick när vår äldsta var liten! Och de är så färgglada och söta! Grattis Wilmer!!


lördag 21 september 2013

Dop med rosa romantik.

Dop i härliga september! Önskemålet var tårta som liknar den som finnas på startsidan av min blogg. Rosa och romantisk så det fick bli med spets, en våningstårta och en enkel.

 
Jag glömde (!!??) fotografera tårtorna innan leverans! Hur kunde detta ske? Och jag kom inte på det förrän senare på kvällen och då var ju tårtorna redan ätna... Men som tur var hade de fotat tårtorna och kunde skicka bilder till mig! Tusen tack för det!

 


söndag 15 september 2013

MAX 8 år!!

Våran egna lilla kille blir större och större! 8 år! (Slut på föräldrapenningen...suck...) Och vilken beslutsångest han hade när det gällde sin tårta. Det blir ju liksom svårt när man får välja vad man vill... Till slut valde han sin gubbe på AQ - Adventures Quest. (Ett onlinespel för er som inte hänger med.)
Jaha?! Och det var ju lätt?! Men har jag sagt att han får välja så måste jag ju leverera! Så här är den!

lördag 24 augusti 2013

Hello Kitty 3D!

Lilla Alice fyller år och vad passar bättre än en liten Hello Kitty?! Eller liten och liten förresten...den blev ganska stor!

 
Det var svårt att få morrhåren att stå rakt ut. Jag fick rulla in spaghetti i svart marsipan... Men jag måste ju ändå säga att 3D tårta är kul att göra!!

lördag 15 juni 2013

Studentmössa!

Min arbetskamrats dotter Amanda tar studenten och mitt uppdrag blev att försöka göra en tårta som liknade hennes fina mössa. Jösses vad detaljer det är på mössorna nu för tiden!

 
Krulledutten i mitten var inte gul/blå utan en väldigt fin modell med silver och rosa stenar.

 
Uppe på mössan var det broderat en vit krona. Oj,oj...det blev en krona i pärlemo. Jag hoppas ni ser den för pilligt var det! ;)
Grattis Amanda!