onsdag 15 juni 2016

Rörigt värre!

Min man har beställt en tårta av mig. Till de anställda på företaget. Han hade lovat killen som sköter VVS att när allt var tätt vid första provtryckningen skulle det bjudas på tårta! Och då gick det undan... :) Det fanns ju inte direkt med i veckoplaneringen men det fick gå ändå!
En tårta med VVS tema och killen i fråga som ligger inlindad i rören. Som syns på bilderna blev det rätt sent på kvällen innan jag var klar...maken fick hjälpa till med lite vattenpölar...



lördag 11 juni 2016

Ludwigs student

För han har tagit studenten, för han har tagit studenten...Hurra!! En klassisk studenttårta är ju mössan. Lite mer pill nuförtiden då alla mössor verkligen är individuella. Här är märket i mitten kopparfärgat vilket jag inte sett tidigare, fint!





Andreas student

Hurra, hurra för Andrea på studentdagen!! Och gissa var hon ska ö-luffa under sommaren? ;) Kan det vara Grekland? Japp! Så där av en studenttårta med inspiration från Grekland.
Och bara så ni vet har jag inte skrivit fel på tårtan...hon kallas för Anders av sin kompisar!




söndag 22 maj 2016

Parkour tårta

En cool tårta...till en cool kille...Adam fyller år!! Lite graffiti och parkour är väl väldigt coolt! Riktigt kul att göra planket och graffitin faktiskt, pyssligt men kul. Och den blev visst väldigt uppskattad också, kompisarna tyckte att den var cool!





lördag 21 maj 2016

K-G plöjer

Min jobbarkompis svärfar K-G fyller år. Tydligen så fanns det en gång en häst som kämpade på fälten tillsammans med honom. En stor brun arbetarhäst som än idag ofta kommer på tal i släkten. Så det fick bli motivet på hans överraskningstårta! En gubbe med en häst som plöjer fram...chokladsmörkräm!




lördag 30 januari 2016

Alina bakar med mig igen!

Dags för barnens kusin att fylla 12 år! Vissa kallas ju för hästtokiga och hon tillhör nog en av dem... :) I år med det dock lite fantasy i hästtemat och hästen fick då bli en enhörning! Och enhörningar och regnbågar hör ihop tyckte vi och piffade till namnet. Alina och jag hjälptes åt med hela tårtan, det var bara gräset som jag fick göra själv då det är tungt att spritsa.
Dessutom var det rosa tema på kalaset och vi överraskade alla med en helt rosa insida på tårtan...både fyllningarna, botten och smörkrämen...det blev riktigt häftigt! (glömde tyvärr att fota det)
Det är riktigt roligt att baka tillsammans! Och visst blev den superfin!!




lördag 24 oktober 2015

Leia bakar med mig!

Yngsta kusinen vill också baka sin egen tårta! Hon fyller 9 år och gillar att spela pingis. Hon tränar flitigt och tävlar ofta. Och när det här skrivs har ett pingisbord flyttat in i familjens vardagsrum! Leia har själv modellerat pingisracken och märkena på sidan av bordet. Jag har kavlat hård marsipan och gjort ett nät av vit marsipan. Jättemysigt att ha en liten bagare med sig när man bakar! <3